2008-04-05

Är du i Jönköping och sugen på Fantasi?



Kanske råkar du befinna dig i Jönköping idag, du kanske är bosatt där, eller så är du bara på genomresa. Hur som helst så råkar detta vara din lyckodag. I dag launchar Jönköping Bokens Lördag. Och som inbjudna författare från Götet kommer två medarbetare från Fantasin att hålla skrivarworkshop i den utsträckta staden vid den glittrande sjön, nämligen Sara Hallström och jag själv.

(Under åren då min farmor låg sjuk uppe i Norrköping brukade jag och min bror komma från Göteborg och ansluta till min fars bil i Jönköping, sen åkte vi upp genom landet. Det regnade ibland. Vi rastade vid Ruinen och stirrade ut över Visingsö. Vi åt chiabatta med mozzarella och tomat, en tvåtusentalsvariant av min uppväxts utflyktsäggmackor. Väl uppe i Norrköping åt vi hemlagad smörgåstårta i Ellen och Åkes kök, Åke såg ut precis som min far och min farmor. Och Ellen placerade ordentligt sin basker på huvudet. Dessa trådar som leder ut ur mig och in i andra, som vibrerar och lyser. I Jönköping glittrar vågorna.)

Kom förbi, vet jag!

13.30 i Tabergs bibliotek
16.00 i Jönköpings stadsbibliotek





/Klara

Inga kommentarer: