2007-05-04

Ta en kaka och läs Litlive!

Tjena alla ni som slinker in på en kopp kaffe, till kakan vill jag gärna rekommendera lite litteratur.
Litteratur? frågar ni och låter havreflarnen och karamelldekokten och chokladbollen er väl smaka.
Jamen visst, säger jag, lite härlig diskussion kring litteratur, och så drar jag raskt upp laptopen i knäet, jag knattrar mig fram till Litlives (www.litlive.se) hemsida och så snurrar jag runt skärmen så att ni kan läsa medan ni knapsrar knaprar.
Nämen! säger ni, utropar ni, förtjust, gladhågset.
Jajavisst, säger jag medan solljuset får gardinerna att lysa.


Och så bläddrar ni fram till recensionen av Martina Lowdens "allt" av René Jean Jensen och sedan till recensionen av Sara Hallströms "Rötter smälter" av Aase Berg, och så har ni fått er något till livs både andligen och lekamligen.

Det var en riktig fika! Säger ni tacksamt när ni smiter ut genom dörren.
och där står jag och vinkar efter er:
Kom gärna tillbaka en annan gång!
Så dukar jag av kaffekopparna och smulorna, placerar kakorna på ett torrt och mörkt ställe, drar för gardinerna, börjar kontemplera

/Klara

Inga kommentarer: