2006-11-17

Det är sån grym ordning på mina papper

Kontorsmaterial (detta ändlösa ämne till njutning, senast igår fick undertecknad spatt inne på Wettergrens vid åsynen av mappar, anteckningsböcker etc samt otroligt fina fickalmenackor över 2007. Sån tur att jag inte redan köpt en. Sån tur att detta var året då jag överraskade mig själv och inte köpte en likadan som de föregående (herregud!) minst fyra åren! Nu blev det vinröd spiralbunden med svarta blomslingor och svart resårband att hålla ihop med, och eheu: den har en liten plastficka längst bak!
Ooh, det känns som om jag modebloggar, är det så här det känns, Therese? Att få lov att ge sig hän åt beskrivningar av saker man gillar. Nice! Men alltså) diskuteras nästgårds, hos Malte .
Kommentarsdiskussionen har dock utvecklats, via post-it-lappar, till att istället handla om litteratur: mastodontromaner kontra kortprosa eller något ditåt. Och undertecknad fick ett helt klart indecent proposal från Pietro (Maglio på Modernista (är Mordernista en freudiansk?) förmodar jag)!
Allt kan hända!


Elin

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, det är en annan Pietro. Inte han från Modernista.

Mitt bästa kontorsmaterial efter post-it-lappen måste vara den guldfärgade mappen.

/Martina

redaktionen sa...

Oh! Glamour och kontor i ett! preciousssssss!

Anonym sa...

Jag har precis lite lagom ytligt sorterat om ett par av mina bokhyllor efter färg; böcker som objekt och allt det där. Jag är mer förtjust i det än jag vill erkänna.

//JJ