2008-03-29

Fantasin på Textival!



Ojdå, nu har vi sannerligen varit slöa med att uppdatera vår blogg. Det är så, snön faller, marken visar sig igen, man får snuva, man skriver en rad, man engagerar sig i något i DN, man skvallrar med en vän, och plötsligt har det gått en månad och DET ALLRA VIKTIGASTE AV ALLT har fallit undan.

DESSUTOM - vi måste ju puffa för vår medverkan på helgens Textival. Ett skönt häng (tror vi, vi har inte varit där tidigare) och en massa inspiration. Förväntar vi oss. Vi kommer att kränga Fantasin, kräma på med vår trevliga sida och visa upp nyinhandlade outfits. (Min pojkvän tyckte jag såg ut som en indiepopande sjuttonåring när jag kom hem med kassarna i veckan. Då insåg jag att jag shoppar så sällan att jag nu velat vara lite "fräck" och omedvetet tagit de yngre systrarna till utgångspunkt. Gruvade mig för att jag glömt köpa en palestinainspirerad sjal gjorde jag också, den skulle ju passat utmärkt till den långa koftan med de små fickorna. För övrigt är shoppingrundan en extremt ovanlig händelse i dessa klimatkristider då mottot "Det du inte shoppat har miljön tjänat på" lyser starkt och klart för mig.)

Nåväl, nåväl, känner ett omåttligt behov av att babbla på lite här. Kanske är det för att bloggen ekar lite tom, eller så är det för att jag kommit ut ur ett skrivar-och-migrän-skov. Det vill säga: först skriva som en dåre och sedan få migrän som en dåre, så att jag måste hälla i mig receptbelagda rosa-piller som verkar som mirakel, men som inte bör blandas med alkohol. Varpå fredags vinglaset ställdes in. Världen ter sig lite lättare så här efteråt.

/K.

Inga kommentarer: