2008-01-22

Det är inte lätt när det är svårt

Den blinde Argus diskuteras den svenska kulturtidskriftsfloran, med en intressant återblick på den artikel i Biblioteksbladet 2005 som förutspådde eller tyckte sig se en ny kulturtidskriftsboom. Vad blev det, frågar sig Andreas Björsten nu? Läs själva vad han kommer fram till!
Fantasin är live&kicking, trots att vi blivit av med vår layoutare och nu är en vagn som kör omkring med bara tre hjul.
Men i takt med att senaste numret blir läst och bläddrat i runt om i landet, har redaktionen börjat arbeta på nästa nummer. Temat är Parafras och deadline 1/3. Har du en text eller en bild på temat? Vi lovar inget annat än att vi tittar på allt som landar i vår mail, och att vi försöker hinna svara. Men skicka gärna!
Och är du en begåvad layotare som gärna jobbar gratis (se nedan) - hör av dig!

2 kommentarer:

Andreas Björsten sa...

Förlåt att jag säger det, men känns inte "tema Parafras" en aning... smalt? Jag vet att det inte behöver vara smalt, men jag tycker väl inte heller direkt att det kittlar skrivarnerven när jag hör det temat. Visa att jag har fel.

redaktionen sa...

Haha! Smalt tror jag inte, som vanligt griper vi nog om teman som egentligen är tema "Allt". Men den här gången tänkte vi faktiskt försöka hålla oss till temat. Får se hur det går, och hur kul det blir. :-)

/Elin