2007-02-28

A-KASSAN

- Helt privat och politiskt såhär på månadens sista dag.

Så SMYGER dom in en avgiftshöjning (man visste ju egentligen att den skulle komma, men hade lyckats förtränga den, trots rapporter från allt mer nära håll) helt diskret på ens autogiro, så att det plötsligt en månad står 511 kronor på kontoutdraget när man loggar in på banken.
Hupp!
Reaktionerna kommer i en serie: häpnad, förvissning, ilska, mer ilska, trötthet.
Man sparkar på en dörrpost. Man säger att "dom ska faan inte få mig att gå ur facket!" för det är ju så det känns. Som om någon, dom där, vill pressa mig att hoppa av. Som om det inte var A-kassan det gällde.
Men jag GILLAR ju facket!
Jag provar att säga, med ilsken men kylig ton att "jag ska ringa dom imorgon och ställa lite frågor, och om inte - så går jag ur!" Men det känns så FEL att säga det att jag omedelbart tar tillbaka.
Nä, jag SKA inte gå ur. Men hur ska jag kunna betala 511 kronor i månaden till en akassa jag kanske inte får del av nu med de nya reglerna som jag inte orkat sätta mig in i...
Å det är så TRÅKIGT att jag vissnar bort!

/Elin

Inga kommentarer: