2006-10-02

En muntration

Fantasin känner ett behov av att sprida lite glädje nu igen, istället för detta dystra livsallvar och denna upptagenhet av vad framtiden månne bär i sitt ähum sköte...

I Borås regnar det, löven är glittrande röda och gula, lite riktig höst, lite ÅRSTID, efter denna förvirrande kvardröjande sommar.

Fantasin arbetar i sedvanlig ordning genast vidare på NÄSTA NUMMER. Nu är det Tema Tro som gäller, det har vi ju berättat om tidigare, eller hur. Att vi fick stipendium etc etc. Nollnolltal skulle visst också göra ett nummer om tro, förresten, har det kommit? Har vi missat det?

Nå: VÅRT nummer om tro kommer i vilket fall bli just så bra som ett fantasinnummer kan vara när alla bjuder till lite extra! Tjohoo!


(Fantasin inser förstås att glädjen låter lite krystad, men vad gör man inte?)

4 kommentarer:

Urban sa...

Finns det någon särskild anledning till dessa återkommande (två gånger) anknytningar till Borås? Har jag missat något?
Hade fått för mig att fantasin var göteborgsbaserad, fast det kanske inte gäller hela redaktionen.

Vi i Borås behöver hursomhelst mycket fantasi och glädje så inte oss emot.

U.J.

redaktionen sa...

Nja, alltså, se inlägget "mitt liv som bibliotekarie, del1"... Det ska förstås vara BibliotekarieSTUDENT.
Men göteborgsbaserade är vi. Förutom Linnéa som eskaperat till Lundsbrunn, nånstans på Schlätta, oklart var...

Elin

Urban sa...

Nu har jag letat mig längre bakåt och vet mer. Själv tycker jag förstås att "myten om den tysta, tråkiga bibliotekarien" inte alls är vidare avlivad i Borås men det får var och en ha en egen uppfattning om.
All support mottages varmt (jag är inte helt förtjust i att tala direkt till 200 personer som dessutom befinner sig olika högt upp). Tyvärr har jag inte mycket till humor.

U.J.

Urban sa...

Elin
Kul att "få ett ansikte på dig" även om det blev kort. (Alla mina kollegor som skulle varit där var sjuka så det blev ganska stressigt - jag har faktiskt jobbat nästan heltid med de sista detaljerna sedan dess - och det bidrog väl även lite till att det knappast var den bästa presentation jag hållit.)

Vad du gör i Borås förstår jag däremot fortfarande inte riktigt men livet måste väl få ha sina mystierier. Jag vet inte hur tät din kommunikation med Sara Hallström är (jag dömer bara av mejlintervjun i fantasin nr 1) men hon borde väl kunnat avskräcka från stället efter att ha varit här med anledning av debutantpriset?

Fast hon hörde ju till lyrikseminariet och det gick kanske bättre.

U.J.